Saturday, January 28, 2012

Så mycket planer


Ni skulle bara veta hur mycket det snurrar i mitt huvud just nu. Herregud. Det enda jag tänker på är pyssel. Pyssel, pyssel och lite mera pyssel. Mitt senaste projekt är att lära mig att sy! Jag kan grunderna då jag hade mycket syslöjd genom grundskolan plus att jag sydde lite olika grejer hemma hos min farmor, vilket gör att det inte blir lika svårt att börja! Eftersom jag inte äger någon symaskin, är jag väldigt lyckligt lottad som har en sådan god vän till familjen som ger mig tillåtelse att låna hennes maskin för ett tag!

Imorgon ska jag spendera dagen hemma hos min syexpert till gudmor, och då ska jag be henne om lite råd när det gäller att just sy. Hon ska även lära mig att virka! Detta är jag extremt nyfiken på, och alla säger att det ska vara rätt lätt (jag är inte så mycket för komplicerade grejer då mitt tålamod tryter rätt snabbt...). Jag ska först lära mig att virka grytlappar hade jag tänkt, och sedan övergå till lite svårare saker. Sedan när jag är virkexpert (haha) kommer jag virka alla möjliga grejer, som jag kanske visar upp här på bloggen!

Här är lite exempel på vad man kan virka. Tryck på bilderna för att komma till deras ägare

 Links: press photos
Crocheted ear warmer with flower







            

1 comment:

  1. Det dåliga tålamodet när det gäller att sy, virka m.m. har du från mig. Tyg är verkligen inte min grej. Tur att du har din gudmor!!!

    ReplyDelete