Monday, February 13, 2012

Alla presenters dag

Imorgon är det 14/2 - det vill säga Alla hjärtans dag. Fast är det verkligen Alla hjärtans dag eller är det Alla presenters dag?

Imorgon måste vara den dagen på året, förutom födelsedagar och julafton som vi ger bort mest skräp till andra personer. Vi köper små nallar med påsydda hjärtan på magen, blommor, choklad och godis och jag vet inte vad! Tjejer och killar rusar runt med galna uttryck i ansiktet och ska prompt hitta en perfekt present till sin partner, på grund av ett namn på en dag. Alla hjärtans dag. Dagen då vi ska fira kärleken tydligen. Dagen då vi ska ge bort en gåva till den vi är kära i, som antingen gör att personen i fråga går upp i vikt av onödigt godis eller helt plötsligt måste ha en nalle med texten I Love You på bokhyllan.

Jag anser att vi inte behöver en dag för att visa kärlek. Är vi så självupptagna och uttråkade av våra liv att vi inte kan uppvakta vår partner/mamma/pappa/mormor på en "vanlig" dag? Hallå eller, skulle ni inte bli gladare för en bunt röda rosor en tråkig onsdag istället för på Alla hjärtans dag när ni förväntar er det? Det skulle jag i alla fall.



Ni kanske tänker att jag är en bitter singeltjej som kommer spendera morgondagen med att bränna gamla pojkvänsprylar. Det ska jag inte mina vänner. För mig är det en vanlig tisdag. Och även om jag hade varit superförälskad i någon hade jag tyckt att imorgon skulle vara så onödig och att mina pengar borde spenderas på något bra mycket bättre. Nä, jag bojkottar Alla presenters dag helt.


Vad tycker ni?

2 comments:

  1. sv: Hehe, jag var ironisk men det kanske du också var? Eller så går min ironi inte riktigt fram i text. :P Jag ska fira Johan också på alla ♥ dag! :)

    ReplyDelete
  2. Jag håller med. En oväntad present är mer värd. Typ: älska mig som mest när jag förtjänar det som minst - det är då jag behöver det som bäst.

    ReplyDelete