Friday, June 15, 2012

Picknick med hembygdsföreningen

I onsdags var vi på picknick i skogen med hembygdsföreningen. Föreningen består av en bunt pensionärer, som då hade bjudit in lite folk (för att vi skulle få upp intresset..) till picknick. Först ut var det tipspromenad, där cirka hälften av frågorna handlade om Kronprinsessan och Daniel (samt Estelle), sann royalist som skrivit  frågorna alltså. Inte mig emot!

Efter det blev det korvgrillning och lite berättelser om platsen där vi var (Säm tror jag byn heter). Vi satt utanför en stuga som var byggd på 1800-talet någon gång. Det var en bondkvinna som byggt den en bit bort från gården, då hon tröttnat på sin makes olydigheter (otrohet kanske?), för att sedan flytta dit. Där bodde hon, i ett rum med en spis och en liten förstuga. Det kom dock fram att mannen och kvinnan inte kunnat vara alltför osams, då ett par barn kom till under tiden!

Sedan blev det musikunderhållning. De som ville fick betala 1 krona för att få ta ett så kallat "Önskebrev" där en låttext skulle finnas. Denna skulle sedan sjungas tillsammans med musikerna framför allihop. Jag köpte mig ingen låt, men flera andra gjorde det, och till min stora förtjusning var den första låten "Hon är 16 år idag" av Flamingokvintetten. Detta är i princip min favoritlåt, till många andras stora sorg. Ingen förstår min kärlek till dansbandsmusik, haha!

Här är en film:




1 comment:

  1. HEJ BELLA FÖLJER DU MED PÅ LISEBÄRG. DET GÖR JAG OCH GUSTAV. JAG LÄNGTAR TILS SÖNDAG.KRAM Elias

    ReplyDelete