Sunday, February 19, 2012

Lördagsloppis del 2

Det här är andra delen i mina loppisinlägg från gårdagens runda. Här kan ni läsa om den fina burken jag skrev om igår.

2. Bonniers handatlas

Jag kom på den briljanta idéen igår att jag skulle leta efter en atlas när jag var på Erikshjälpen. Jag rotade en stund bland böckerna, och till slut hittade jag Bonniers Handatlas! Den var perfekt och kostade 15 kronor, vilket var väldigt billigt för en sådan stor och tjock bok.

Med sidorna i boken ska jag göra kort och omslagningspapper. Jag har även nålat upp en av världskartorna på min vägg, vilket blev väldigt fint.


Jag drog även ut en del sidor och rullade ihop. Jag gjorde en bunt med rullar och band ett snöre runt. Jag tycker att det ser ut som gamla skattkartor lite grann!



Vad tycker ni om den här idén?

1 comment:

  1. Jag älskar den! Min förhoppning är att jag ska få en kartbit med Blekinge på...
    /Mamma

    ReplyDelete